Seminarios WEB sobre Resistencia Antimicrobiana en relación a COVID19 – 25/6 – JPIAMR

Seminarios web que se desarrollarán el 25 de Junio organizados a través de la Iniciativa Global de Programación Conjunta en Resistencia Antimicrobiana (JPIAMR) del cual el Ministerio de Ciencia, Tecnología e Innovación es miembro.

Detalles de conexión e información complementaria.

·     Uso de antibióticos: ¿Se han utilizado antibióticos de manera apropiada en la pandemia de COVID-19?

25 de junio, 13.00-14.00 CEST – Moderador: Jesús Rodriguez Baño (ES) Panelistas: Gian Maria Rossolini (IT), Constance Schultsz (Hol), Evelina Tacconelli (IT), Srinivas Murthy (CAN), Norio Ohmagari (JAP) y Alison Holmes (Reino Unido)

·     Investigación de RAM: Facilitando la investigación de AMR durante la pandemia de COVID-19

25 de junio, 14.30-15.30 CEST – Moderador: Till Bachmann (Reino Unido). Panelistas: Rafael Canton (ES), Adam Roberts (Reino Unido), Birgitta Henriques Normark (SUE), Neil Clancy (EE. UU.), George Haringhuizen (HOL) y Benedikt Huttner (OMS)

La actividad será en inglés

JPIAMR webinar series on antibiotic use and the risk for increased antibiotic resistance in the COVID-19 pandemic

JPIAMR is organising a series of live webinars to highlight and clarify the importance of antimicrobial resistance (AMR) research in the context of the current COVID-19 pandemic and future viral pandemics.

In the webinars world-leading researchers and clinicians discuss the prevalence of bacterial co-infections, best practise and appropriate use of antibiotics, and opportunities and challenges for AMR research in the COVID-19 pandemic.

Antibiotic Use: Have antibiotics been appropriately used in the COVID-19 pandemic?

June 25, 13.00-14.00 CEST

Moderator: Jesús Rodriguez Baño (ES)
Panellists: Gian Maria Rossolini (IT), Constance Schultsz (NL), Evelina Tacconelli (IT), Srinivas Murthy (CA), Norio Ohmagari (JP) and Alison Holmes (UK)

AMR Research: Facilitating AMR research in the COVID-19 pandemic

June 25, 14.30-15.30 CEST

Moderator: Till Bachmann (UK)
Panellists: Rafael Canton (ES), Adam Roberts (UK), Birgitta Henriques Normark (SE), Neil Clancy (US), George Haringhuizen (NL) and Benedikt Huttner (WHO)

A third webinar on the theme Societal Preparation: How should society prepare for AMR as a global health threat? will be organised in the autumn of 2020.

To register to the webinars and read more, please visit the webinar registration page.

Para Registrarse Visite la pagina de Registro